Per visą istoriją maisto ir muzikos derinys teikė žmonijai džiaugsmo. Senovinių vakarienių metu gyvi muzikantai linksmindavo svečius valgio metu. Šiais laikais tradicija tęsiasi įvairiausiais būdais ir priemonėmis, kuomet muzika grojama valgio metu dažniau nei bet kada anksčiau. Nesvarbu, ar tai būtų rafinuota maitinimo įstaiga, aukščiausios klasės restoranas, madingas baras ar žavinga kavinė, įmonės žino, kad muzikai tenka vienas pagrindinių vaidmenų kuriant bendrą vartotojo patirtį.
Muzika gali lemti skirtingus valgymo būdus ir paveikti bendrą valgymo patirtį. Muzika gali sukelti specifines emocijas ir nuotaikas. Kai maitinimo įstaigoje skamba tinkama muzika, galima sukurti teigiamą ir malonią atmosferą, sustiprinti bendrą vakarienės patirtį ir sukurti tobulą klientų kelionę.
Kokie yra foninės muzikos grojimo valgio metu pranašumai?
Muzikos ir valgymo santykis yra ypatingas, tyrinėjamas ir stebimas daugybę metų. Tyrimai parodė, kad muzika gali turėti įtakos mūsų valgymo patirčiai ir suteikia įvairią naudą maitinimo paslaugas teikiančioms įmonėms. Keletas priežasčių, kodėl maitinimo įstaigos turėtų groti foninę muziką.
Pagerina atmosferą. Foninė muzika padeda sukurti malonią ir įtraukią atmosferą maitinimo įstaigose. Tai sukuria nuotaiką, pilnumo emociją ir prisideda prie bendros valgymo patirties. Tinkama muzika gali sukelti emocijas, sukurti komforto jausmą, o klientai apsilankę restorane ar kavinėje kur skamba prekės ženklą atitinkanti foninė muzika,- atsipalaiduoja ir jaučiasi maloniau.
Padidina klientų pasitenkinimą. Gerai parinkta foninė muzika gali padidinti klientų pasitenkinimą. Tai suteikia teigiamą atspalvį ir gali paskatinti klientus jaustis svarbesniems pasirinktoje maitinimo vietoje. Kai klientai turi išskirtinį pasitenkinimą ir malonią patirtį, jie labiau linkę grįžti ir rekomenduoti vietą kitiems, o tai padidina klientų lojalumą ir skaitina verslo plėtrą.
Įtakoja valgymo tempą. Muzika gali turėti įtakos žmonių valgymo tempui. Linksma ir energinga muzika gali sukurti gyvesnę ir energingesnę atmosferą, paskatinti greitesnį valgymą ir maitinimo įstaigos apyvartą. Kita vertus, lėta ir atpalaiduojanti muzika gali paskatinti neskubų ir kupiną pasimėgavimo valgymą, todėl klientai galės mėgautis maistu ir praleisti daugiau laiko įstaigoje. Tačiau tai nereiškia, kad grojant lėtesnio tempo muzikai klientai išleis mažiau – lankytojai praleidžiantys daugiau laiko maitinimo įstaigoje yra linkę užsisakyti papildomai ir tuo būdu, išleisti daugiau nei buvo planuota.
Suniveliuoja aplinkos triukšmą. Maitinimo įstaigose kyla nuolatinių triukšmų iš pokalbių, indų tarškėjimo ir kitų aplinkos garsų. Foninė muzika padeda užmaskuoti šiuos triukšmus ir suteikia klientams patogesnę bei privatesnę aplinką.
Įgyvendina prekės ženklo tikslus. Foninės muzikos pasirinkimas gali atspindėti maitinimo įstaigos prekės ženklą ir identitetą. Pasirinkę muziką, atitinkančią verslo ir prekės ženklo koncepciją, virtuvę ir tikslinę auditoriją, įmonės gali pagerinti savo prekės ženklo įvaizdį ir sukurti darnią vartotojo patirtį. Nuosekliai parinkta muzika ir sudaryti grojaraščiai gali prisidėti prie unikalaus įstaigos tapatumo ir išskirti ją iš konkurentų.
Įtakoja valgymo elgesį. Muzikos tempas, garsumas ir žanras gali turėti įtakos klientų valgymui. Linksma ir energinga muzika gali nesąmoningai paskatinti greitesnį valgymą ir apyvartą, o tai gali būti naudinga greito aptarnavimo ar paprastesnės maitinimo įstaigoms, turinčioms tikslą parduoti daugiau. Kita vertus, lėtesnė ir labiau atpalaiduojanti muzika gali paskatinti ramiai pietauti, todėl klientai gali praleisti daugiau laiko restorane ir galbūt užsisakyti papildomai bei išlaidauti.
Pagerina darbo sąlygas. Foninė muzika taip pat gali turėti teigiamos įtakos maitinimo įstaigose dirbantiems darbuotojams. Maloni muzika gali sukurti malonesnę darbo aplinką, pagerinti nuotaiką ir pagerinti darbuotojų moralę. Laimingi ir motyvuoti darbuotojai labiau linkę teikti geresnį klientų aptarnavimą, todėl klientai lieka labiau patenkinti teikiamomis paslaugomis.
Kokia muzika labiausiai tinka maitinimo įstaigoms?
Svarbu pažymėti, kad individualūs muzikos pasirinkimai ir jos daromas poveikis nėra vieningas ir vienalytis. Skirtingi žmonės gali skirtingai reaguoti į konkrečius muzikos žanrus ar stilius. Todėl restoranams ir maitinimo įstaigoms labai svarbu atidžiai apsvarstyti savo tikslinę auditoriją ir pasirinkti muziką, atitinkančią jų prekės ženklą, atmosferą ir pageidaujamą maitinimosi patirtį.
- Linksma ir gyva muzika su saikingu tempu gali sukurti energijos jausmą ir sužadinti apetitą. Greitesni tempai gali nesąmoningai paskatinti klientus valgyti šiek tiek greitesniu tempu, o tai gali paskatinti didesnę apyvartą ir pardavimus. Ir atvirkščiai, lėtesnis tempas gali sukurti atsipalaidavusią atmosferą klientams, kurie mėgsta ramiai pietauti.
- Muzikos žanras ir stilius gali prisidėti prie bendro restorano atmosferos kūrimo. Pavyzdžiui, džiazo ar klasikinės muzikos grojimas gali sukurti elegantišką ir rafinuotą atmosferą, o linksma pop ar roko muzika – gyvesnę ir kasdieniškesnę atmosferą. Žanro pasirinkimas turėtų atitikti tikslinę auditoriją ir restorano koncepciją.
- Muzikos garso lygis turi įtakos valgymo patirčiai. Paprastai pirmenybė teikiama vidutiniam garsumo lygiui, nes jis leidžia kalbėtis ir kartu sukuria malonią fono atmosferą. Per garsi muzika gali blaškyti dėmesį ir atgrasyti klientus likti ilgiau ar užsisakyti papildomų prekių. Tačiau garsesnė muzika yra visiškai priimtina jaunesnės auditorijos tarpe ne tik nesukeliant diskomforto, bet priešingai, prisidedant prie pozityvinės kliento patirties kūrimo.
- Pažįstamų dainų ar populiarios muzikos grojimas gali sukelti teigiamas emocijas ir sukurti malonų vakarienės potyrį. Klientai gali susieti tam tikras dainas su teigiamais prisiminimais ar patirtimi, o tai gali padidinti jų bendrą pasitenkinimą ir gali paskatinti pakartotinius apsilankymus.
- Atsižvelkite į savo tikslinių klientų kultūrinę aplinką. Grodami muziką, kuri atitinka jų kultūrines nuostatas, galite sukurti pažįstamumo ir komforto jausmą, todėl jie labiau linkę mėgautis valgiu ir galbūt užsisakyti daugiau maisto bei gėrimų.
Santrauka
Svarbu pažymėti, kad muzikos poveikis apetitui ir pardavimams skiriasi priklausomai nuo individualių vartotojų poreikių ir konkretaus restorano konteksto. Rinkos tyrimų analizė ir specialiai atrinkta muzikos konkrečiai maitinimo įstaigai gali padėti rasti efektyviausius muzikos modelius, didinančius apetitą ir pardavimus konkrečioje įstaigoje bei užtikrinti įtraukios klientų patirties kūrimą. Muzikos repertuaro parinkimas ir grojaraščių sudarymas reikalauja muzikos teorijos ir istorijos, muzikos grojaraščių kūrimo išmanymo ir muzikos rinkodaros žinių. Greito maisto ar prabangūs restoranai, kavinės ir kitos maitinimo įstaigos visada turėtų pagalvoti apie bendradarbiavimą su profesionaliomis kompanijomis, siūlančiomis muziką verslui. Shakespeare Music pirmaujanti įmonė šioje srityje parenka muzikos repertuarą, atitinkantį verslo tikslus ir tikslinės auditorijos poreikius, bet ir visapusiškai įgyvendinimą grojaraščių kūrimą ir atnaujinimą atsižvelgiant į tikslines auditorijas, verslo tikslus ir kasdienes operacijas. Įmonė taip pat siūlo modernias verslo muzikos transliavimo paslaugas, diegia garso sistemas patalpose, kuria prekės ženklo garsinį turinį, įterpiamą į grojamus muzikos grojaraščius.