Home » Kaip ir kada vertinti vaiko mokytoją

Kaip ir kada vertinti vaiko mokytoją

Įsileisti svetimą žmogų į namus ir patikėti jam savo vaiką – kelia nerimą net ir tiems tėvams, kurių atžalos jau gerokai vyresnės. Juk visai nesvarbu, vaikas dar pradinukas, ar jau savimi pasirūpinti galinti paauglys – lietuvių korepetitorius yra visiškai nepažįstamas žmogus, todėl natūralu, kad gali kilti abejonių ir baimių. Kaip jas įveikti ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

Labai svarbu – neskubėti daryti išvadų

Pirmoji pažintis su lietuvių korepetitoriumi ar bet kurio kito dalyko mokytoju – tai nemenkas išbandymas ne tik tėvams, bet ir ypač mokiniui. Nors pirmasis įspūdis paprastai būna pats tvirčiausias, nereikėtų skubėti daryti išvadų nei po pirmo, nei po antro susitikimų. Tiek vienai, tiek antrai pusei reikia laiko apsiprasti, susipažinti, atsiskleisti ir atrasti tinkamiausią bendravimo būdą. Juk tik užmezgus ryšį galima tikėtis pastebimų rezultatų.

Neįpareigoti vaiko mąstyti kaip tėvai

Galimas dalykas, kad tėvai, pamatę lietuvių korepetitorių, susidarys gana tvirtą ir nepakeičiamą nuomonę. Ji gali būti tiek teigiama, tiek neigiama. Galbūt tėvus maloniai nustebino mokytojos profesionalumas, dikcija, apranga… O, galbūt, priešingai, šokiravo makiažas, aksesuarai ar manieros. Bet kuriuo atveju – nereikia šios nuomonės perteikti ir vaikui. Svarbu leisti pačiam susidaryti įspūdį ne tik dėl to, kad dirbti teks jam, bet ir todėl, kad pajutęs galimybę manipuliuoti tėvais, nesvarbu kokio amžiaus vaikas bus, jis taip ir elgsis.

Geriausia vertinti rezultatą

Bet kokiu atveju, kad ir koks įspūdis susidarytų ir net jei jis nekistų ilgą laiką – geriausia vertinti mokinio pasiektus rezultatus. Juk tai svarbiau už bet kokią mokytojos šukuoseną ar aprangos stilių. Matomi rezultatai yra pagrindinis tikslas ir rodiklis, pagal kurį turėtų būti vertinamas lietuvių korepetitorius ir jo kompetencija bei sugebėjimai. Žinoma, derėtų atsižvelgti ir mokymo metodus bei paties vaiko nuomonę (neįteikiant savosios!). Neetiškais būdais pasiekti kad ir patys geriausi rezultatai turės mažai prasmės. Pasitikėjimas ir gera emocinė savijauta svarbiau už bet kokius pažymius. Todėl visų svarbiausia – kaip lietuvių korepetitorius ir mokinys atrado vienas kitą.