Home » Korepetitorius – reikalinga ar ne?

Korepetitorius – reikalinga ar ne?

Mintis, kad pradinių klasių mokiniui jau reikalingas individualiai su juo dirbantis mokytojas, gali gąsdinti daugelį tėvų. Juk atrodo, kad pradinėse klasėse vaikai apskritai nesimoko, o vien smagiai leidžia laiką: bendrauja, žaidžia, tad kaip gali nutikti taip, kad staiga prireikia pagalbos mokytis? Vis dėlto, ši mintis neturėtų nei gąsdinti, nei stebinti. Į pradinę mokyklą pakliuvę mažieji neretai sunkiai adaptuojasi, o kiti – yra ir mažiau gabesni, sunkiau susikaupia, vis dar svajoja ne apie mokslo aukštumas, o kiemą, draugus ir animacinius filmus, taigi ne nuostabu, kai įveikus keletą pirmųjų etapų ima ryškėti spragos. Vienam sunkiau sekasi rašyti, kitam suvokti painų gramatikos ar skaičių pasaulį, trečiam dėlioti raideles, o ką jau kalbėti apie užsienio kalbų subtilybes. Deja, klasėje dirbantis pedagogas retai gali skirti kiekvienam mokiniui tiek dėmesio, kiek reikėtų ir kiek norėtų – juk auklėtinių krūva, o asistento, dažniausiai, nėra. Kad ir kaip būtų apmaudu, vaikai priversti plaukti pasroviui, o tėvai – tikėtis, kad laikas išspręs visas šias problemas. Tačiau yra ir kitas kelias – korpetitorius.

Svarbu – pagalba laiku

Vitis, kad vaikas po truputį įsilies į mokyklos gyvenimą ir pasiekimai ims gerėti – gali pasiteisinti. Tačiau apstu ir tokių atvejų, kai kiekviename etape problemų vis daugėja. Taigi, geriausias būdas su jomis kovoti – dar pradinėse klasėse investuoti į vaiko ugdymą. Korepetitorius, dirbdamas individualiai su kiekvienu vaiku, aiškiai mato, kokios ir kiek pagalbos jam reikia, parenka tinkamiausius metodus ir efektyviai išsprendžia kilusias problemas. Tokiu būdu vaikui mokytis tampa ne tik lengviau, bet ir įdomiau, jis neatsilieka nuo bendraklasių ir nėra minimas kaip tas, kurio pasiekimai liūdina. O tai, kaip galima spręsti iš mokyklų patirties, geriausia motyvacija siekti aukštesnių rezultatų ir ateityje. Pelnyti aplinkinių dėmesio ne nepaklūstant taisyklėms, o stebinant pasiekimais ir pavyzdingu elgesiu. Padėjęs užlopyti spragas, korepetitorius prisideda prie tolimesnio sėkmingo kiekvieno mokinio kelio mokslo srityje: tiek mokykloje, tiek studijų metu. Žinoma, ne mažiau svarbu, kad tas rezultatas būtų pastebėtas ir įvertintas aplinkinių – šeimai kartais gali būti sunku ir įsivaizduoti, kokią reikšmę pradinukui turi pagyrimas, net jei rezultatas ir nepateisino lūkesčių.